onsdag den 2. januar 2013

Videre med livet - digt


Nu må jeg heller komme i sving

men tankerne går bare i ring

tænker på stort og småt

både blødt og råt.



Mine tanker med solen står op

og vækker min ydmyge krop.

Efter solen vi alle higer.

Vinteren for foråret viger.



Tanker bli'r lyse og lette

til vårsangens duette

Ja det er en lise.

Vi må foråret prise.



Når sanserne kører i ringe

dæmonerne står på spring

med onde tanker de friste

du har ikke hørt det sidste.

Tankerne længes efter frihed

så livet kan fyldet med kærlighed.



Som tusinde stjerner i øjnene

et håb bli'r tændt.

Måske er lykken vendt

dæmonerne har erkendt

at kærligheden ej er glemt.

Tilbage til glæden og lyset



Gode tanker

på døren banker

lad dem komme ind

vær ikke blind.

De redskaber du finder

vil bringe dig til de højeste tinder.



Bag de lukkede døre du finder

gamle og og slidte minder

de kan ikke bruges mer

så hvorfor kommer der fler og fler.



Dit hjerte efter kontakten skriger

men hvad er det dog de siger

en illusion er på spring

den ønsker at gøre dig blind

Lad dig ikke lokke

nu skal de vilde tanker stoppe.

De må ikke tage magten

så glem foragten

for dine tankers

vilde spring.

De siger jo ingenting.



Et glædes lys på vej

helt uden den store ståhej

fylder dit sind

du er ej længer blind



Vågn nu op

mærk din krop

lad dig ikke blokere

eller distrahere

af andres snakken

nej løft nu nakken.
 

Når bølgerne sprøjter

går jeg rund og fløjter

en glædesdans på min vej

ja, tro det eller ej.













'


Ingen kommentarer: